Miten pitkälti työhön keskittyneestä toimistonaisesta saatiin uuden elämäntavan omaava aktiivinen liikkuja ja vuosia silloin tällöin punttia vääntäneestä miehestä saatiin vanhat vää-rät harjoittelutottumukset karsittua pois ja harjoittelusta tuloksellista?

Viime kirjoituksessa kävimme läpi asiakkaitteni
omat näkemykset:

Miten pitkälti työhön keskittyneestä
toimistonaisesta saatiin uuden elämäntavan omaava aktiivinen liikkuja ja vuosia
silloin tällöin punttia vääntäneeltä mieheltä saatiin vanhat väärät harjoittelu
tottumukset karsittua pois ja harjoittelusta tuloksellista.

Osa 3/3

Nyt kerron miten saimme tulokset:

Naisen tavoitteet olivat oppia
nauttia liikunnasta, liikkua järkevästi, pudottaa painoa ja parantaa samalla
elämänlaatua.
Tähän päästäksemme kävimme ravintoa läpi niin, että muutos olisi
mahdollisimman helppo tehdä entisiin ruokailutottumuksiin. Analysoimalla asiakkaan
täyttämää ruokapäiväkirjaa, löydettiin se, mitä hyvää ja mitä huonoa asiakkaan
nykyisessä ruokailussa on. Ohjeistuksessa katsoimme, että päivittäisessä
ruokailussa löytyy tarvittavat määrät hyviä hiilihydraatin, kuidun, proteiinin
ja rasvan lähteitä.

Liikuntakin
oli jäänyt suunnittelun tasolle. Liikkuminen on kuitenkin yksi tärkeä osa
hyvinvointia ravinnon lisäksi. Tein hänelle kevyen aloituksen salille ja
aerobiseen liikkumiseen, joka hänen toivomuksesta oli enimmäkseen kävelyä ja
juoksua. Näihin progressiivinen viikko/kk -kausisuunnitelma on hyvä, josta
näkee mitä tällä viikolla pitää tehdä, miten paljon ja miten kovaa (kuntosalilla
kg/toistot ja aerobisessa sykkeet).

Yhteisiä
tapaamisia oli hyvä olla alkuun mahdollisimman paljon, että kerittiin käymään
kaikki ohjelmat ja suunnitelmat läpi yksityiskohtaisesti, ja toki läsnä oleva
tsemppari on tehokkain ja turvallisin tapa päästä tavoiteisiin. Alkuun tulikin
paljon kysymyksiä ja haasteita vastaan ja näistä päästiin hyvin eteenpäin
keskustelemalla ja tsemppaamalla hänet kohti tavoitteita.

Tästä
seurasikin nopeasti se, että nainen ei olekaan pelkkä toimistohiiri, vaan uuden
elämäntavan omaava aktiivinen liikkuja J

Miehen tavoite oli saada omaan
treenaamiseen intoa ja kehitystä, jota hän oli hakenut vuosien aikoina jo
useaan otteeseen ja tuloksia saamatta lopettanut. Myös ravinto oli hänelle
hieman hakusessa ja tähänkin hän halusi apuja.

Hänen
ongelma oli yksipuoleinen, ei- progressiivinen harjoittelu ja epäsäännölliset
ruokailutottumukset. Aluksi kartoitimme hänen kuntoaan lihaskunto- ja Cooper-juoksutesteillä,
näin saimme hänelle hyvän pohjan mistä ja miten lähteä liikenteeseen, jotta hän
saavuttaisi maksimaalisen hyvän kehityksen. Kotiin hän sai tehtäväksi
ruokapäiväkirjan täytön.

Hänellä
oli jo hyvä pohjakunto, mistä lähteä liikenteeseen, näin uskaltaa tehdä jo
haastavamman progressiivisen kk/viikko -kausisuunnitelman, johon sisältyi
kuntosali- ja aerobinen harjoittelu, joka oli hänellä lähinnä juoksu.

Hänen
kanssaan saimme liikkeiden liikeradat ja asennot oikeaoppisiksi, tehokkaiksi ja
turvallisiksi sekä harjoitukset nousujohteisiksi uusissa sekä vanhoissa jo
opituissa liikkeissä. Tähän lisäsimme myös tavoitteen mukaisen henkilökohtaisen
ravinnon.

Tulokset
alkoivat kasvaa nopeasti sekä salilla että juoksussa ja keho muuttui
atleettiseksi tehopakkaukseksi J

Haluaisitko sinäkin olla yksi näistä?

Jos kiinnostuit klikkaa

http://blogi.pktreenit.fi/#post1

http://blogi.pktreenit.fi/#post2

http://blogi.pktreenit.fi/#post3

Kategoriat1

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *